مسلسل أم فتحي الحلقة الخامسة والعشرون

 

الحلقة الخامسة والعشرون


تررررررررررررررررررن تررررررررررررررررررررررررن

مين

احنا هالة ودينا يا ماما

هيييييييييييييييييييييه هييييييييييييييييييييييييييييه هييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه تيتة اهيه تيتة اهيه

يا حبايب تيتة يا نور عين تيتة . انتشروا يا حبايبي

هييييييييييييييييييييييييييييييييييييه

هيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه

هييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه

ازيك يا ماما

الحمدلله ازيك انتي يادينا وازي جوزك

الحمدلله بخير هيجي يتعشى معانا ان شاء الله

ينور ويآنس . وانت ازي جوزك يا هالة

كويس يا ماما . بس امه مطلعة عنية كأني عدوتها

اخص عليها ليه بقى كدة . هي نسيت نفسها ولا ايه . لالالا تلم نفسها لحسن قسما بالله اروح ابهدلها انا ماحدش يمس بنت من بناتي بكلمة ولا بفعل

ياريت يا ماما تروحيلها لحسن دي بجد مزوداها وكل ماتيجي عندي تولع الدنيا وتخلي حسين يقلب عليا

اتقلبت بــ نار جهنم البعيدة . مرووووووووووووووووووووووووووة

يا مرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووة

مرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووة

ايييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه عايزة ايه

يا نهارك مالوش ملامح . هي مين دي اللي عايزة ايه . مش سامعاني بنادي عليكي

سا معة ومش عايزة ارد

مش عايزة تردي ليه يختي

مزاجي كدة . كيفي كدة . انا حررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررة

حرة في عينك . روحي حضريلنا الفطار

وانا احضره ليه . ماتقومي اسدين قصر النيل اللي جنبك دول يحضروه ولا دول قاعدين ديكور وزي قلتهم

اسدين . احنا اسدين يا مامي . سامعة مرات فتحي بتقول ايه

يابنتي الله يهديكي روحي اعملينا حاجة نفطر بيها

وانا مالي . هو انا اللي هطفح ولا انتوا .

شامة في كلامك ريحة تمرد يامرات ابني وده مش في صالحك

انا هنا بخدم جوزي وابني وبس . انا داخلة اوضتي

دي اجننت دي ولا ايه يا ماما . دي مش عاملالك اعتبار

اطلعوا برا يا زفت الطين انت وهو جاتكو الارف بهدلتوا البيت

مش هنطلع ياطنط احنا عايزين نلعب هنا

طب والله لانا مموتاك من الضرب انت والبلاوي دول

ااااااااااااااااااااااااااااااه يا ماما اهئ اهئ اهئ

اااااااااااااااااااااااااااااااه ااااااااااااااااااااااااااااه يا مامي اهئ اهئ اهئ

ايه يا ولاد في ايه

طنط مروة ضربتنا اهئ اهئ

دي وقعتها سودة النهاردة .مرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووة

اييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه عايزين ايييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه

ايه اللي بتعمليه ده يا مرات ابني

باين عليها اتجننت ياماما

انا ماحدش ليه دعوة بيا . اتصرف زي ماانا عايزة

كدة !!!!!!! طب هاتوهالي يا بنات عشان مش قادرة اقوم

يا ماماااااااااااااااااااااااا سيبوني سيبوني

اتفضلي ياماما تحت امرك .

سخنولي حلة مية كبيرة وهاتوهالي

انتوا هتعملوا فيا ايه حرام عليكو . انا عايزة اعيش اهئ اهئ

قولولها يا بنات . مين اخر واحدة اتحدتني وجرالها ايه

كانت عمتي عنايات يا ماما

وجرالها ايه

بقالها خمسة وعشرين سنة في الجبس ولسة مافكتوش يا ماما

وغلطت فيا بعد كدة ؟؟؟؟؟؟؟؟

لا يا ماما دي حتى كنا عندها الاسبوع الي فات وبتدعيلك انك قعدتيها في بيتها معززة مكرمة بسبب كسر ضلوعها بعد العلقة اللي اديتيهالها ورحمتيها من زحمة المواصلات

ربنا يقدرني على فعل الخير . المية غليت ولا لسة

اهئ اهئ با ماما انا اسفة مش هعمل كدة تاني . مش هزعلك

لالالا انتي زودتيها اوي ولازم تتربي . امبارح تنيمي الواد في الصالون والنهاردة طايحة زي الطور الهايج وماحدش قادر عليكي

اهئ اهئ خلاص والله حرمت

فات الاوان يا مرات اخويا

حرام عليكو ابني صغير ومحتاجلي

ابنك هيتربى وسط العيال ماتشليش همه . كتفوها كويس يا بنات

ايه ده يا ماما يا ماما دي هربت الجبانة

اجروا وراها هاتوها

جريت وقفلت باب اوضتها بالمفتاح يا ماما

اديني قاعدالها على باب الاوضة يعني هتروح مني فين . البت فاكراني من الحموات النص كم اللي يعيطوا وينهنهوا ويقولوا مرات ابني ظالماني . كان غيرك اشطر يا مرات ابني

ماعاش ولا كان اللي يدوس على خيال أم فتحي

.
.
تررررررررررررررررررررررن ترررررررررررررررررررررررررررررررن

ترررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

ترررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر

رد يا فتحي بقى ترررررررررررررررررررررررررررررررررررررن تررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

يووووووووه الخط فصل ومش عايز يرد علية

تررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

تررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

تررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

افندم

فتحي تعالى الحقني مامتك واخواتك حابسني في الاوضة ومش عارفة اخرج ومامتك عايزة تضربني وانا محبوسة وخايفة

هههههههههههههههههههههههههههههههه احسن تستاهلي

كدة يا فتحي . عشان خاطري تعالى

مالكيش خاطر عندي . انا تنيميني في الصالون يا مروة . طيب يا مروة

حقك عليا سامحني

ايوة طبعا لازم تعتذري عشان مضطرة

بجد حقك عليا انا غلطانة والله غلطانة

هو انا يا مروة ماكنتش اقدر لما اشوفك بتعملي كدة وبتطاولي عليا اديكي المين على وشك يفوقوكي ؟ بس انا اخلاقي ماتسمحليش اهين مراتي عشان ده مبدأ عندي وتحت اي ظرف مش

هغيره . لكن انتي بقى يا هانم شوفي مسلمة ودانك لمين وغيرك بالشكل ده وخلاكي تبقي واحدة تانية وبتسيئ لجوزك

انا اسفة يا فتحي حقيقي اسفة والله انا مااعرفش عملت كدة ازاي مع جوزي وحبيبي

لا يا شيخة . بقيت جوزك وحبيبك دلوقتي

خلاص بقى مايبقاش قلبك اسود . انا متعودة على طيبتك وحنيتك

وانا كمان متعود على رقتك وحسن اخلاقك وياريت ترجعي زي الاول

انا اسفة حبيبي

حاضر هاجي . مع اني والله كنت ناوي ماارجعش البيت دلوقتي خالص واروح اسهر مع اصحابي

ربنا يخليك ليا يا حبيبي ومايحرنيش من قلبك الطيب

.
.
تررررررررررررررررررررررررررن ترررررررررررررررررررررررررررررررن

مين

انا فتحي يا امي

اهلا يا حبيبي

ازيك يا توحا

اهلا اهلا منورين

ازيك يا خالو فحتي

فحتي ! الواد ده عنده حول في الحروف ابقي ظبطيهاله يا هالة

ازيك يا فتحي عامل ايه

الحمدلله يا دينا . اخبارك انتي ايه

كويس انك جيت يا فتحي ادخل خلي مروة تخرج تحضر الغدا عشان جوعنا اوي

يا سلام . ماتحضروا الغدا انتو يا ست هالة

جرا ايه يا فتحي . احنا ضيوف عندكو

لا يا دينا انتوا اصحاب بيت واكتر والمطبخ قدامكو والفريزر فيه من خيرات ربنا

كدة برضو يا فتحي . طب بلاش عشانا احنا . خليها تيجي تطبخ عشانك انت واحنا ناكل معاك

لا ماتشيلوش همي واطمنوا خالص انا هاخد مراتي ونتغدا برا . البسي يا مروة ولبسي صهيب عشان هنتغدا برا يا حبيبتي . سامعاني ؟؟؟؟؟

سامعاك يا حبيبي حالاااااااااااااااااااااااااا هكون جاهزة

انت بتغيظنا يا توحا ولا ايه

لأ يا دينا يابنتي دا بيكافأها عشان علمتوا الادب ونيمته في الصالون امبارح

لا يا امي بكافأها عشان اتعتذرت وعرفت غلطتها

وقلة ادبها معايا مالهاش اعتذار ؟ ولا امك ماتساويش حاجة وزعلها مش مهم

مروة . تعالي اعتذري لامي قبل ماننزل

حاضر انا جاية

انا اسفة يا ماما سامحيني

المسامح ربنا يختي . تبهدلينا وتفرجي علينا الدنيا ويخرجك يغديكي برا عشان يشل امه

بعد الشر عليكي يا امي احنا نازلين عايزة حاجة

هعوز ايه . احنا بنزرع وغيرنا يحصد خيرنا . هقول ايه واعيد ايه

.
.
متشكرة اوي يا حبيبي على العزومة دي

العفو يا ستي

شكلك لسة زعلان مني

طبعا زعلان يا مروة زعلان جدا

خلاص بقى يا فتحي

مش معنى ان انا عزمتك على الغدا ان انا راضي عنك . انا بس عشان اضايقت من اخواتي وهما عايزين يستغلوكي ويخلوكي تخدميهم وهما قاعدين

حسيت ان لازم ادافع عن كرامتك واوقفهم عند حدهم

فتحي ! انت ماتعرفش كلامك ده بيخليني أخجل من نفسي ازاي

يا مروة لو سمحتي من فضلك اسرار بيتنا ماحدش يطلع عليها ارجوكِ . مش معقول تخلي الناس تشوف اخطاءنا وينتقدونا وهما مالهومش الحق في ده

مشاكلنا نحلها جوا بيتنا وبينا وبين بعض وما نفضحش نفسنا قدام الاغراب وكل واحد يدينا رأي شكل والبيت يتخرب

عندك حق يا حبيبي . والله اسفة ومش عارفة اعمل ايه عشان ترضى عني

مش عايز اكتر من انك ترجعي مروة حبيبتي اللي حبيتها عشان ادبها وحسن اخلاقها وصممت اتجوزها واتحديت الدنيا بيها

اوعدك يا حبيبي اني هكون زي ما انت عايز وافضل

ان شاء الله يا ام صهيب . هو صهيب نايم لحد دلوقتي



ههههههههههههه ايوة نايم

ايوة طبعا الاستاذ نايم ولا على باله العزومة اللي ابوه اتدبس فيها بسبب امه ههههههههههههههههههه
.
.
يا نوسمة

انتي فين يا نسوم

في المعتقل يا سي فرج . انت تقفل الباب عليا بالمفتاح وماما تيجي تزورني اقولها فرج قافل بالمفتاح !!!!!!!

ماهي امك عدت علية وسألتني انا حابسك ليه قولتيلها بعالجها من الاودمان والبورشام اللي هيخسر صحتها

يا اخي انت مالك ومالي عايز مني ايه

مالي ومالك ازاي . انتي عنية اللي بشوف بيها يا نسوم . والله مانتي عارفة غلاوتك في قلبي . انا بعمل ده لمصلحتك يا حرمنا المصون

اوووووووووووووووووووووف انا زهقانة عايزة اخرج

من عنيا الاتنين روحي البسي وتعالي اوديكي ايوتها مكان تشاوري عليه يا نن عين فرج

تعرف يا فرج . انا نفسي تجيبلي عربية

لا مااجبلكيش عربية

يا سلام ! ليه بقى يا بخيل . ال وبتقول بتحبني ال

والله بحبك بحبك اكتر من نفسي كمان ومش بخل والله . انا خايف عليكي . السواقة خِطرة اوي يا نسوم . اخاف والله لبعد الشر يجرالك حاجة

بقولك ايه . دا بخل بس انت مش عايز تبين بخلك يا بخيل يا جلدة

طب شوفي تمن العربية الكام واحطيهولك بأسمك في البنك عشان تعرفي اني بس بخاف عليكي من الهوا الطاير .مش بخل ولا حاجة

انت بجد بتخاف عليا يا فرج

اومال يعني عدم الامؤاخذة هخاف على مين غيرك يا نن عين فرج

اول مرة اسمع الكلمة دي . انا خايف عليكي . انا كنت فاكرة ان كل الرجالة زي بابا ماعندهومش مشاعر

يا ستي اعتبريني انا ابوكي واخوكي وصاحبك وكل اللي تحبيهم

ميرسي ميرسي اوي يا فرج . ها هنروح فين بقى

.
.
ايه يا فرج وقفت العربية ليه ؟

استني بس يا نوسمة في ست كبيرة باين عليها رايحة مشوار ومش لاقية حاجة تركبها

طيب واحنا مالنا يا فرج

مالنا ازاي يا نوسمة حرام عليكي يا شيخة . يا حاجة . ياما . ياست

نعم يابني

انتي رايحة فين

والله يابني بقالي ساعة واقفة مش لاقية حاجة اركبها ورجلي وجعتني مش قادرة اقف

طب اركبي هوصلك

يا فرج انت بتهرج . ايه الاشكال اللي هتركبها العربية دي

عيب يا نوسمة دي زي امي وامك . هي الرحمة اتنزعت من قلوب الخلق ولا ايه يا ناس

اووووووووووووووووف

اتفضلي ياما . فتحتلك الباب

الله يكرمك يابني . ربنا يوقفلك ولاد الحلال منين ماتروح . هي اللي جنبك دي الست والدتك ؟

نعم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

لا يا حاجة سلامة الشوف . دي الست حرمنا المصون

ازيك يابنتي . معلش اصل نظري ضعيف

اووووووووووووووووووووووووووووووف

رايحة فين يا حاجة

رايحة امبابة

حاضر من عونيا

احنا ايه يودينا امبابة . ايه يودينا امبابة

معلش يا نوسمة هنوصلها ونروح نتفسح زي ما اتفقنا

اووووووووووووووووووووووووووووووووف

وقفت ليه تاني يا فرج

في واحدة ست معاها عيال صغيرين وشايلة عيل على كتفها وباين عليها مش لاقية حاجة تركبها

يعني اعمل ايه اعمل ايه في تصرفاتك اللي زي وشك دي . انتي هتقلبلي العربية ميكروباص .

يا حاجة . يا ست . يا ست يا ام العيال

نعم يا اسطى

رايحة فين

رايحة باب الشعرية

طب اركبي اوصلك

هتاخد كام

لا من غير فلوس

ربنا يخليك ياخويا اركبوا يا عيال . انتي يا اختي يللي جنب السواق انتي نازلة فين

هي مين دي اللي نازلة فين . ثم انتي مالك اصلا

طب خدي الواد ده على حجرك الله يباركلك

ايه ده ايه ده . شيلي الولد القذر ده من على حجري . ايه الارف ده . انتي ما بتحميهوش . اعوذ بالله

والله محمياه الاسبوع اللي فات وريحته زي الفل . مالك مش طايقة روحك

وانت مالك انتي يا ست يا بيئة انتي

انا بيئة ! طب لمي لسانك بقى لحسن اخلي الاسطى ينزلك . نزل الست اللي جنبك دي يا اسطى . وبعدين استنضف الناس اللي بتركبها جنبك

يا نهارك مش فايت . نزل الست دي حالا يا فرج

وبعدين بقى . خلاص بقى يا نسوم كبري دماغك .

خدي ابنك المعفن ده

مش هاخده . قاعد مرتاح على حجرك اخده ليه

طب والله لو ماخدتيه لرميهولك مش الشباك . ايه ده ايه ده لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا الولد عمل بيبي على حجري يا ماميييييييييييييييييييييييييييييييي عاجبك كدة يا فرج

معلش يا اختي اصل مابلبسوش بامبرز عشان بوفر .

اهئ اهئ اهئ اتفضلي شيليه لحسن اخنقهولك وكفاية هدومي اللي اتبلت

هاتي يا اختي ادينا وصلنا اركن على جنب يا اسطى

اتفضلي يا ست

روحني روحني خليني استحمى الله يسامحك يا شيخ

طب نوصل الست الحاجة بتاعة امبابة دي ونروح تغيري هدومك وننزل تاني

وصلنا امبابة يا ست

يا حاجة

يا ست

هي ماتت ولا ايه يا نوسمة

ماتت !

شوفيلها النبض كدة دي مابتتحركش

يا دي الخروجة وسنين الخروجة . انا كان ايه خلاني اقول عايزة اخرج . انتي ياست انتي

مين بيصحيني

مين بيصحيكي ده ايه . هو انتي نايمة في بيتكو قومي انزلي وصلنا

ربنا يكرمك يابني وينور طريقك

مع السلامة يا حاجة . ابقي تعالي

 

استغفر الله العظيم . في حد يعمل عمايلك دي . خارجين نتفسح تقوم تملالي العربية ناس عجيبة وتوصلهم وتعطلنا عن مشوارنا

هو البني ادم ما يعملش خير يا نوسمة ولا ايه . اومال هنقابل ربنا بأيه

وان شاء الله كدة حضرتك بتركب ستات وانا مش معاك

ههههههههههههه انتي بتغيري عليا

اغير عليك ده ايه . ده مجرد سؤال

لا والله مابركبش حريم . بركب رجالة . الاقي راجل عجوز ولا راجل مسكين باخده اوصله

ان عمري ماشوفت بني ادم زيك . اتفضل روحني خليني اخد شاور . مش طايقة ريحتي
.
.
مساء الخير يا امي

مساء النور

الجميل مكشر ليه

ما كفاية مراتك بتضحك . مالك ومال امك وتكشيرة امك

زعلانة ليه بس . مروة اعتذرتلك

وهي كانت تغلط ليه من الاصل . ماهي لو لقت راجل يشكمها ويوقفها عند حدها ماكانتش اتجرأت على امه

هي غلطت واعتذرت . مروة طيبة والله . بس ممكن الضغط النفسي بيولد الانفجار

ضغط نفسي ! سلامتها . الف بعد الشر . وجالها منين الضغط النفسي . اكيد امك المفترية هي اللي جابتهولها

يا امي انا ماقولتش كدة

لأ قول . ماهو ده اللي ناقص

يا امي برضو ماينفعش الحمل كله يبقى عليها في وجود هالة ودينا

حمل ايه ياخويا . هي كانت بتهد وتبني ولا بتشيل حديد . ماكانوش شوية طبيخ وشوية اطباق بتغسلهم

معلش يا امي . بس برضو المفروض يساعدوها مافيهاش حاجة

ايوة ايوة ماهي خدتك برا عملتلك غسيل مخ واعادة برمجة وحفظتك كويس

يا امي مش كل حاجة تتهميني ان مراتي بتوجهني وبترشدني اقول ايه واعمل ايه

انا لا بقول ولا بعيد اتفضل روح ورا الهانم عشان عيب تسيبها وتقعد مع امك .كدة نفسيتها هتتعب والضغط هيولد الانفجار

هههههههههه لا انا بقى عايز اقعد معاكي

لا انا بقى عايزاك تخرجني زي ماخرجتها

يا سلام . من عيوني يا ام فتحي يا عسل . شوفي عايزة تخرجي امتى واختاري اليوم اللي يناسبك

دلوقتي

دلوقتي يا امي !!!!!!!!

ايوة دلوقتي انا داخلة البس وعايزة اتعشى برا في مطعم احسن من اللي غديت فيه الهانم . ولا ده مش من حقي ؟

من حقك يا امي يا ست الحبايب . البسي يا ستي وانا مستنيكي

يا مروة يا مرات ابني

نعم يا ماما

انا جاية اغيظك . انا خارجة انا وفتحي نتعشا برا ونتفسح وناكل ايس كريم ومش هنجيبلك معانا اتغاظي بقي وخلي الضغط يولد الانفجار على مانيجي

.
.
طيب احنا نازلين يا مروة عايزة حاجة

لا شكرا يا فتحي ربنا يخليك

وحتى لو عايزة حاجة مش هنجيبلك

شكرا يا ماما

الله . انا فرحانة اوي يا فتحي اننا خارجين نتفسح مع بعض

ربنا يخليكي يا امي . اهم حاجة تكوني مبسوطة يا ست الحبايب . حاسبي حاسبي يا امي

الحقونيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي

امييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي

ترررررررررررررررررررررررررن تررررررررررررررررررررررررررررررررن

مين

افتحي يا مروة انا فتحي

اااااااااااااااااااااااااااااه يا رجلي اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه يا ضهري اااااااااااااااااااااااااااااااااااه يا دراعي اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه ياني

فتحي !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ايه ده انت شايل ماما ليه في ايه مالها

وقعت ع السلم يا مروة اوعي خليني ادخلها اوضتها

حسدتيني يا مرات فتحي . حسدتيني وجبتيني ارض ارض . حرام عليكي يا شيخة . عملت فيكي ايه عشان تحقدي علية الحقد الاسود دا كله . ماكانتش خروجة اللي دبيتي عينك فيها

سلامتك يا ماما الف سلامة بعد الشر عليكي

سلامتي ! افرحي يختي افرحي واملي الدنيا زغاريط . مين ادك . حماتك اتكسحت واتنصفتي

اااااااااااااااااااااااااااه مش قادرة ااااااااااااااااااااه ياني

يا فتحي انا خايفة تكون رجلها اتكسرت ولا حاجة

ان شالله رجلك ورقبتك انتي اااااااااااااااااااااااااااااااااااه

مش عارف والله يا مروة . في دكتور عظام صاحبي هشوفهولها

ااااااااااااااااااااااااااااااااه مش قادرة اااااااااااااااااااااااااه يا شماتة العدوين فيكي يا مديحة اااااااااااااااااااااااااااااه انا كان مالي ومال الخروج ماكنت قاعدة في حالي

كل ده عشان اغيظ مرات فتحي اااااااااااااااااااااه . ال على رأي المثل جيت أكيد العوازل كدت أنا روحي ااااااااااااااااااااااااااااااااه

سلامتك يا ماما الف سلامة

اااااااااااااااااااااااااااه ياني يا مدشدشة ياني

ترررررررررررررررررررررررررن ترررررررررررررررررررررررررررررررن

الو ايوة يا فتحي

ايوة يا ممدوح . امك وقعت ع السلم واتجبست

اميييييييييييييييييي . سلامتها الف سلامة . انا جاي حالا انا وايناس

تررررررررررررررررررررررررن ترررررررررررررررررررررررن

ايوة يا فتحي

امك رجليها ودراعها اليمين اتجبسوا يا هالة

يا مامااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

تررررررررررررررررررررررررررررررررررن ترررررررررررررررررررررررررررررررن

ايوة يا توحا

امك اتجبست تعالي شوفيها يا دينا

مامي يا حبيبتي يا مامي اهئ اهئ اهئ

تررررررررررررررررررررن تررررررررررررررررررررررررن

ايوة يا فتحي

غادة . امك وقعت ع السلم واتجبست تعالي

ماماااااااااااا لا حول ولا قوة الا بالله حصل امتى الكلام ده

امبارح بالليل

انا جاية حالا سلامتها الف سلامة

تررررررررررررررررررررررن ترررررررررررررررررررررررررررن

ايوة يا مروة

يا ماما حماتي وقعت ع السلم واتجبست

لا حول ولا قوة الا بالله . سلامتها الف سلامة . انا جاية حالا . خليكي جنبها يا مروة

والله يا ماما قاعدة سهرانة معاها من امبارح

ايه يا امي سلامتك يا حبيبتي ايه اللي حصل

سلامتك يا طنط انا زعلت موت لما عرفت الخبر الوحش ده

الله يسلمك يا ممدوح . الله يسلمك يا مرات ممدوح

ايه اللي حصل يا امي وقعتي ازاي

ابدا يا ممدوح يابني . خارجة فرحانة لا بيا ولا عليا ولسة بحط رجلي على السلم دوست على طرف العباية وادحرجت ع السلالم

تلات تدوار خدتهم كر ورا بعض . وفتحي يا حبيبي يجري ورايا عشان يلحقني ويقول امي امي استني يا امي وكل مايقرب يوصلي ادحرج على السلالم اللي بعديها لحد ما وصلت عند البواب تحت وقالي سلامتك يا حاجة لاحول ولا قوة الا بالله شيل قصادي يا استاذ فتحي . راح فتحي شلني على كتفه وطلعني الله يكرمه ويديله الصحة . زمان ضهره اطقطم يا حبيبي

معلش يا امي سلامتك الف سلامة يا حبيبتي

اهئ اهئ اهئ اهئ يا حبيبتي يا ماما

اهئ اهئ اهئ هنعمل ايه من بعدك يا ماما

بس يا هالة انتي ودينا بقى في ايه

سيبنا نعيط سيبنا نعيط يا ممدوح هو احنا عندنا اغلى من ماما نعيط عليها اهئ اهئ عيطي يا دينا

حاضر اهئ اهئ اهئ يا حبيبتي يا ماما

ممدوح

نعم يا امي

قوم جوز الغربان اللي بينوحوا فوق دماغي دول يابني انا مش ناقصة

اطلعوا برا ماما مش عايزاكو

اومال غادة فين

زمانها جاية يا امي ان شاء الله . هي في الطريق دلوقتي

—————————————————–

ونكمل في الحلقة السادسة والعشرون .. إلى اللقاء في الحلقة السادسة والعشرون

بقلم الكاتبة: هبة نور

 

 

نبذة عن الكاتب

أدمن 1

مقالات ذات صله

الرد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *