مسلسل خلف هذه الجدران الحلقة الحادية والعشرون (الجزء الأول)

 

” الحلقــــ (21) ــــة ” من مسلسل “خلف هذه الجدران ” (الجزء الأول)
**********
**********

ترررررررررررررررررررررررررررررررررررررن تررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

ردي ع التليفون يا ضحى ……….. يا ضحىىىىىىىىىىىىى انتِ يا بنت , البنت دي ما بتردش لييييييه !!!!!!!!! ضحىىىىىىىىىىى يا بنتي ردي ع التليفون ايدي مشغووووووولة
تررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

ايوة يا ماما ايووووووة , اسفة والله كنت بنصلي , هنرد ع التليفون اهو , السلام عليكم

عليكم السلام ايوة يا حلوة اديني بابا

بابا ! مين حضرتك يا طنط

ييييييييييييي , اني واحدة عايزاه ضروري

مين يا ضحىىىىىى

دي واحدة عايزة بابا يا ماما

واحدة !!!!!!!!! طب هاتي السماعة وروحي انتِ ذاكري يا حبيبتي

حاضر يا ماما , اتفضلي

السلام عليكم

وعليكم السلام , هو انتو هتسلموني لبعض ولا ايه ! فين حااااااااااامد

مين حضرتك وعايزة حامد في ايه !!!!!!!!!!

اني سعاد مرات عادل سليم

سعاد مرات عادل سليم !!!!!!!!!!!!!!!! اهلا وسهلا يا مدام سعاد , طب مش واجب برضو تسلمي على صاحبة البيت الأول واللي اني هنعلموكِ الأصول يا بنت الأصول

بنقولولك ايه يا سميرررررة , اني لا متصلة اتجالس ولا اتآنسسسسسس , اني واقعة في مشكلة وعايزة جوزك يتدخل

ممممم لحظة واحدة هنصحولك حامد

**********************

***************************************

حاااااااااااااامد يا حاااااااااااامد

هااااا , ايه يا سميرة , بتصحيني ليه !!!! اني ما صدقت عيني تغفل

غصب عني والله يا حامد , اصل جالك تليفون ضروري

تليفون ضروري ! مين عايزني

سعاد مرات عادل سليم

مييييييييييييييييين !!!!!!!!!!

هههههه ومالك اتنطرت من ع السرير كدة ياراجل

اتخضيت يا سميرة اتخضييييييييييت , عايزة مني ايه دي !

انت بتسألني اني !!!!! هههه روح اسألها هي يا حامد

طيب اني هنقوم نردوا عليها

********

السلام عليكم

اهئ اهئئئئئئئ وعليكم السلام يا استاذ حامد

اهلا يا ام احمد , خير ان شاء الله

اهئ اهئ يرضيك عمايل صاحبك دي يا حامد

عادل !!!!!!! عمل ايه ,

اهئ اهئ يعني انت ما تعرفش انه سايبني لوحدي اني والعيال في الفيلا وقاعد في شقة زيزنيا ؟؟؟؟؟؟؟؟

والله ما نعرفوا أي حاجة , انتو زعلانين مع بعض يا ام احمد ؟

اهئ اهئئئئئئئ مراته التانية قالباه عليا وع العيال وكرهتوا فينا يا حاااااامد , وروحت عشان نصالحوه في مكتبه قام طردني وبهدلني وكله بسبب مراته التانية اهئ اهئئئئئئ

لا حول ولا قوة الا بالله , طيب يا ام احمد , اني ان شاء الله بكرة الصبح هنعدوا عليه في المينا وربنا يصلح ما بينكو ويهدي النفوس

اهئ اهئئئئئ امانة عليك ترجعلي جوزي يا حامد اني ما نقدروش نعيشوا من غير عادل اهئ اهئئئئئئ

ربنا يصلح الحال يا ام احمد , مع السلامة انتِ دلوقتي

**************************

ممممممم كانت عايزاك في ايه الست سعاد

ابدا يا سميرة , مشكلة بينها وبين عادل

يا حلاوة , وهو من امتى ان شاء الله الواحدة لما تزعل من جوزها تِتًصل باصحابه عشان يصلحوهم !!!!!!!!!!

هههه معلش , واضح انها مش لاقية حد توسطه عشان يحل المشكلة

مممممم طيب يا سيدي , يا حلال المشاكل والعقد انت , ربنا يقدرك على فعل الخير

هههههههههههههه الجميل غيران ولا ايه ؟

واني هنغيروا من ايه !!!! اني بس مستغربة اتصال سعاد , ارجع كمل نوم يا حامد

لالالالا نوم ايه ما طار خلاص , اعمليلي كوباية شيّ , ضحى وامير فين فين ؟

ضحى بتراجع على جزء القرآن اللي حفظته عشان عندها تسميع بكرة وأمير نَزَل من شوية عشان عنده درس انجليزي

ربنا يوفقهم ان شاء الله حبايب ابوهم دول هههههههه

ههههه حبايب ابوهم وامهم يا خويا ولا هما ولادك لوحدك !

ربنا يخليهم ويحفظهم من كل سوء

اللهم آمين , وادعي لضحى ربنا يرزقها بالزوج الصالح اللي يسعد قلبها

ههههه يا سميرة احنا فين والكلام عن الجواز فين , دي البت لسة في تانية اعدادي

يوووووو يا حامد , السنين بتجري زي الهوا هههههه

*****************************************

*****************************************************

صباح الخير يا خالتي شوقية

صباح النور يا احمد يا ابني , هنحضرولك الفطار اهو على ما تلبس

اني ماليش نفس

ليه بس كدة يا ابني ! يعني هتروح المدرسة من غير اكل ولا شرب

معلش يا خالتي شوقية , اني هنكلم بابا نطمنوا عليه قبل ما ننزلوا

ابقى سلم عليه يا سي احمد

الله يسلمك

ترررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن تررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

مممممممم مين بيتصل ع الصبح كدة ! الووووو

السلام عليكم ازيك يا بابا

وعليكم السلام اهلا يا احمد يا حبيبي كويس انك صحيتني , ازيك وازي اخواتك

وحشتني يا بابا , البيت من غيرك وحش اوي , عشان خاطري ارجع , عشان خاطري يا بابا , اني ما بقاش لية نفس لاي حاجة في الدنيا , لا عارف نذاكر ولا عارف ننام

ههه معلش يا حبيبي , غصب عني والله يا احمد , امك زودتها اوي ولازم تقف عند حدها

سامحها يا بابا , امي ما تقصدش , هي اتصرفت غلط , لكن والله ما كانت تقصد حاجة وحشة او اذية , هي بس مش عايزاك تبعد عننا واتهيألها ان اللي بتعمله صح

انت اللي بتدافع عنها يا احمد!!!!!!!!!!!!!!!!

دي امي , واني بنحبوها مهما عملت وقست عليا , اني ما ليش غيركو في الدنيا ويصعب عليا اوي اني اشوفكو بتبعدوا عن بعض كدة

نأجل الكلام يا احمد في الموضوع ده , ايه رأيك يا حبيبي تعدي علية في المينا النهاردة عشان نشوفوك ؟

اوي اوي يا بابا , اني والله اللي نفسي نشوفوك

طيب يا حبيبي , اني مستنيك يا احمد

***********************************************

************************

ايه يا احمد عامل ايه وازي احوالك

عادي , الحمدلله

اتصالحت انت واخوك

اني عمري ما زعلت منه ولا قلبي شال منه مهما عمل ,هو اللي زعلان وكل ما نرموا عليه السلام ما يردش , الله يهديه

معلش , اني عارف ان اني السبب في زعلكو من بعض

لا والله يا خالد , ادهم طبعه وحش من غير حاجة , هو اللي على طول يعمل مشاكل ويإما الناس يشجعوه ع الباطل ويقولولوا انت صح يإما ياخدوهم عدوين , وللأسف عشان كدة واخدني من العدوين

يا اخي ما تقولش كدة , انتو مهما كان اخوات

بنقولولك ايه , اني بابا وحشني اوي , ما تيجي نروح نسلم عليه في مكتبه في المينا ونرجعوا على طول

اييييييييييييييييه !!!!!!!!!! لالالالالالالالا يا صاحبي ابعدني عن اهلك خااااااااااالص

ههههههههه انت اتعقدت ولا ايه يا خالد ! , على فكرة بابا مش زي ماما ابدا , بابا طيب اوي وانت هتشوف بنفسك

لا يا عم مش عايز نشوف هههههه كفاية امك طردتني قدام الناس , عايزني اروح انا وانت عند ابوك عشان يطردني ولا يخلي العتالين يرموني في المالح ؟؟؟؟؟ هههههههه

ههههههه طب ايه رأيك بقى هتيجي معايا يعني هتيجي معايا

مممممم حظك حلو , النهاردة امي وهيام راحوا يزوروا خالتي ومش هنلاقيهم في البيت , خلاص يا سيدي هنروحوا معاك وامري لله , وربنا يستر بقى هههههه

هههههههه طب يلا نتوكل على الله

********************************
***********************************************

عم مووووووووردي ههههههههههههه وحشتني يا عم موردي ازييييك

ميييييييين !!!!!!!! اهلا اهلا اهلا الغالي ابن الغالي ههههههههه ازيك يا احمد يا حبيبي والله ليك وحشة يا ابني , اشتقنالك واشتقنا لوشك السمح ده

الله يسلمك يا عم موردي ويخليك يارب , ده خالد صاحبي

اهلا وسهلا يا ابني ازيك

الله يسلمك يا عم موردي

عم موردي كنت عايز نقابل بابا

حاضر يا ابني , هندخلوا نقولوله انك موجود

يا عادل بيييييييييه احمد ابن حضرتك برا ومعاه واحد صاحبه

احمممممممممممممممممممممممد ههههههههه خليه يدخل هو وصاحبه

اتفضلوا يا ولاد عادل بيه مستنيكو

السلام علييييييييييكم ازيك يا باباااااااااااااا هههههههه

اهلا اهلا اهلا وعليكم السلاااااااااااااااااام ههههههه بالحضن يا حبيبي وحشتني يا احمد وحشتنيييييييييييييييييي

ياااااااااااااااااااااااه كان واحشني حضنك اوي يا بابا

انت اللي واحشني يا حبيبي والله , مش تعرفني على صاحبك اللي واقف مكسوف على جنب ده ؟ ههههههه تعالى يا ابني واقف بعيد ليه ؟

هههه تعالي يا خالد , دا خالد صاحبي يا بابا

اهلا يا ابني اهلا وسهلا نورت المكتب اتفضل اقعد

ربنا يخليك يا عمي

انت مع احمد في المدرسة

ايوة اني معاه من اول ما دخلنا اعدادي يعنى بقالنا تلات سنين اصحاب

خالد ده يا بابا اقرب واحد ليا وما بنرتحوش لحد غيره

ربنا يديم المعروف بينكو وتفضلوا اصحاب طول عمركو ,والدك بيشتغل ايه يا خالد يا ابني

اني والدي متوفي من زمان اوي

ياااااااه ! الله يرحمه يا ابني , اعتبرني بداله ولو عوزت اي حاجة اني تحت امرك , اني بنتكلم جد والله يا ابني

ربنا يخليك يا عمي , صادق والله

اني هنقوم نقولوا للمحاسب حاجة وهخلي موردي يجيبلكو اتنين ازوزة , عن اذنكو يا ولاد

اتفضل يا عمي , هو ده ابوك يا احمد ؟

ههههه اومال يعني سالفه يا جدع انت !!!!!!!!!!

سبحان الله ! هو اتجوز امك ازاي ! هههه

هههههههه فين امي كانت سمعتك وعملتك كفتة دلوقتي ههههههه

ههههههه لا يا عم ربنا يكفينا شر زعلها

*****************

ازيك يا موردي

اهلا حامد بيه هههههه ازيك وازي احوالك

ربنا يكرمك يا موردي , عادل جوا ؟

راح مكتب المحاسب وجي على طول , ابنه احمد وصاحبه جوا , اتفضل

طيب , بعد اذنك

************************
******************************

السلاام عليكم ازيك يا احمد يا ابني

اهلا وعليكم السلام ههههههه ازيك يا عم حامد اخبارك ايه

ههههه ماشاء الله يا احمد كبرت اهو وطولت اوي وصوتك ابتدا يتخن

ههههههه ماحدش بيفضل صغير يا عمي حامد

ربنا يكرمك يا ابني ويحققلك امالك , مش تعرفني على صاحبك

ايوة دا خالد صاحبي الوحيد وحبيبي

ازيك يا خالد يا ابني

هههه الله يسلمك يا عم حامد

*
*

الله !!!!!!!! الحبايب كلهم اتجمعوا مرة واحدة ! ههههه ازيك يا حاااااااامد

اهلا يا سيدي , ازيك يا عادل اخبارك ايه

زي الفل الحمدلله

كنت عايزك في موضوع على انفراد

لا بنقولولك ايه , اني جعان وهاخد احمد وصاحبه وهنروح أي مطعم عشان نتغدوا

لالالالالا يا عمي اني همشي

لا والله يا خالد , دي اول مرة نشوفوك ولازم نقوموا معاك بالواجب

لا معلش , اصل اني لازم امشي

جرا ايه يا احمد , ما تقول حاجة لصاحبك

هو هيجي معانا يا بابا عشان عارف اني هنزعل مني لو كسفني

ههههه واني ما نقدروش نكسفوك يا احمد

طيب خير هههه , يلا يا ولاد , يلا يا حامد عشان تروح تتغدا معانا اني عازمك بس في مطعم غير بتوعك ههههههه

نعم يا خويا , نروحوا نتغدوا معاك في مطعم واني عندي ست فروع مطاعم في اسكندرية !!!!!!!!!!!

هههههههه يا عم ربنا يزيدك ويوسع عليك , بس اني ما نقدروش نروحوا نتغدوا عندك عشان انت مش هترضى تاخد الحساب

هههههههه ومين قالك مش هناخدوه ههههههه هناخدوه من حبابي عنيك هههه نتكلم بعدين في موضوع الحساب يلا بينا

ههههههه , يلا يا ولاد

خد انت ابنك وصاحبه في عربيتك واني هسبقكو بعربيتي على فرع سان ستيفانو

ماشي يا سيدي

*
*
*
*

منورين المطعم يا جماعة ,

الله يخليك يا عم حامد

انت وخالد يا احمد اقعدوا على الطرابيزة اللي هناك دي وخدوا راحتكو , واني وابوك هنقعدوا هنا عشان عايز نتكلم معاه في موضوع

ماشي يا عم حامد , تعالى يا خالد نقعدوا هناك

ماشي يا سيدي ههههه مطعم فخم اوي ماشاء الله

يا جماااااااااااااال

نعم يا استاذ حامد

احلى سمك وجمبري واستاكوزا ينزلوا على طرابيزة الاستاذ احمد وصاحبه اللي هناك دول , واحنا استنى علينا شوية

حاضر يا استاذ حامد

ههههه حرا ايه يا حاااااااامد اني جعان والله , يستنى علينا شوية ده اييييييييه

هههه ما تخافش يا عادل هنغدوك والله , بس عايز نتكلم معاك في موضوع ضروري الاول

خير يا حامد

انت بقى هتفضل سايب بيتك لحد امتى

افندممممممم !!!!!!! هو احمد حكالك على حاجة

لالالالالالا احمد ماقالش أي حاجة , ام احمد اتصلت عندي في البيت وهي بتعيط والله وبتقول انك سايب البيت ومش عايز ترجع

هنقولولك ايه بس يا حامد ! الست هانم ماشيالي في سكة الاسحار والأعمال عشان نطلقوا اشجان

معقوووووووول !!!!!!!!! اسحار واعمال !!!!!!! بس ده شرك بالله

ودي تعرف منين !!!!!!!!! دي ما تعرفش في دنيتها غير الانانية وان ماحدش ياخد منها حاجة

لا حول ولا قوة الا بالله , هي طبعا غلطت لكن برضو انت غلطت انك سيبت البيت

يا حااااااااامد البني ادمة اللي زي دي يتعاش معاها ازاااااااااي , اديلها الامان ازاي واكل من ايدها لقمة ازااااااااااي , اني خلاص فقدت ثقتي فيها

طب بس اهدا , بدل ما تبعد عنها , عرفها الطريق الصح يا عادل , ايه رأيك تفهمها بالراحة ان اللي عملته حرام وما يرضيش ربنا وانك تاخدها وتطلعوا تحجوا السنة دي

ههههههههه هي مين دي اللي تحج !!!!!!!!!!! وبعدين انت بتقول ايه ! يعني تعمل البلاوي دي كلها وبدل ما نعاقبوها نطلعوها تحج ونكافئوهاااااا !!!!!!!!!!! ياراجل قول كلام معقول

طب بس جرب بالله عليك , والله يا عادل هو سوء اختيارك من الاول لكن انتوا دلوقتي عندكو عيال وكبروا ماشاء الله , يعني تحاول تصلح عشان خاطر عيالك

عيالي ما فيهومش الا احمد , اما ادهم وأوسا فشاربين طبعها واخلاقهم لا تسر عدو ولا حبيب

يا اخي معلش , انت برضو مسؤول عنهم وبعدك مش هيحل المشكلة , اوعدني تروح بيتك النهاردة

والله ما طايقها يا حامد , مش طايق نبصوا في وشها

معلش , عشان خاطر احمد يا ابو احمد هههههه

والله احمد هو اللي بيهون علية العيشة وسطيهم , خلاص يا حامد , ربنا يقدم ما فيه الخير , لكن خلاص قلبي اتقفل من ناحية سعاد وهي السبب

بس يا راجل ما تقولش كدة , دي مهما كان ام احمد ولا نسيت وعايز نفكروك ؟ ههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههه نعملوا ايه , ما انت صاحب زي قلتك وسيبتني اقع على بوزي هههههههههههههه

ههههه كل شيء مقدر ومكتوب يا عادل , بنقولولك ايه , اني عازمك بكرة انت وام احمد والولاد ع الغدا

ايوة بس !

ولا بس ولا غير بس , اني هستناك وأهي فرصة الحريم يقعدوا مع بعض

يعني انت شايف مراتي بتطيق مراتك اوي !!!!! هههههههه

هههههههه والله من القلب للقلب ومراتي بتبادلها نفس الشعور , بس اني بقول يمكن تبقى فرصة النفوس تتصافى وسميرة تحاول تغير من طبع سعاد

ههههههههه والله اني نخاف لبعد زيارة سعاد تبص تلاقي مراتك تاني يوم عاملالك سحر ههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههههه لا يا سيدي ما تخافش , مراتي عارفة ان ده شرك بالله هات الغدا هنا يا جمااااااااااااااال

حاضر يا حامد بيييييييه

*
*

**********
**********

ااااااااه ياني اااااااااااه يا تعبانة يااااااااااني , اقف هنا يا اسطى
حاضر يا حاجة
اتفضل اجرتك واتكل على الله شوف اكل عيشك

متشكرين يا حاجة , اي خدمة

هي دي العمارة اللي فيها حسين ابني ولا مش هي ؟ الواحد عنيه مزغللة , اه والله باين عليها هي , فين البواب , انت يا بوووووووووووووواب يا بوااااااااااااااااااااب هو كان اسمه ايه ؟ والله نسيت , يا بوووووووووووووووووووووووواب

شوفي مين بينادي علية يا فهيمة ومش هاين عليه يسيبني أكل لقمة مع العيااااااال

حاضر يا عواد

يا بووووووووووووووووووووووووووووووووواب , هو ما بيردش ليه الراجل ده !!!!!!!!!!!!!

ايوة ايوة مين بينادي

ايه ده هو البواب مال صوته قلب حريمي كدة , انت البواب يا ابني ؟؟؟؟؟؟؟

لا انا فهيمة مراته , اهلا وسهلا يا حاجة ام حسين

انتي عارفاني ؟

هههه ايوة طبعا , حضرتك حمات مدام بهيرة

طب اطلعي اندهيهالي عشان تطلعني

تطلعك !!!!!!!! طب ما تطلعي في الاسانسير يا حاجة , ايه لزوم نزول مدام بهيرة

لا ما بحبش الاسانسير وتعبانة ومش قادرة اطلع لوحدي وعايزة مرات ابني اسند عليها , اومال يعني انا مجوزاها ابني ليه

ايوة طبعا , عندك حق يا حاجة , من عنيا , اتفضلي حضرتك اقعدي ع الكرسي ده على ما اطلع ابلغ مدام بهيرة , الحمدلله ما قالتليش اسند عليكِ انتِ , الواحد ما فهوش حيل

***********************
**********************************

يا سميييييييييييين يلا مين الأمورة اللي هتستحمى عشان تقابل بابا نضيييييييييييفة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مس انااااااااا

لا انتتتتتتتتتتتتِ تعالي هنا يا بنت يا بنتتتتتتتتتتتتت , انا عمري ما شوفت حد بيكره الحموم زيك يا ياسميييييين , مش عارفة ايه العداوة اللي بينك وبين الصابون دي ! , مش هسيبك , تعالي هنااااااا

لالالالالالالالالالالالالالالالالالالا

هتستحمي يعني هتستحمييييييييييييييي , يا بنتي ما تجرنيش وراكِ بالليفففففففففة

ترررررررررررررررررررررررررررررررررن ترررررررررررررررررررررررررررررررررررن ترررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

ميييييييييييين

افتحي يا مدام بهيرررررررررررررة انا فهيييييييييييمة

فهيمة !!!!!!!!! اهلا يا فهيمة خير

هههههه ايه اللي ماسكاه في ايدك ده !

دي ليفة , تعالي استحمي بدل ياسمين

شكرا يا مدام بهيرة لسة مستحمية وحميت العيال

عقبال ياسمين بنتي , خير يا فهيمة

حماتك مستنياكِ تحت

مييييييييييييييين !!!!!!!!!!!!!!! ليييييييييييه !!!!!!!!!!! دي لسة ماشية ما بقالهاش كام يووووووووم , طب وما طلعتش ليه , هي مكسوفة !!!!!!!!!!!!!

ههههه لالالالالا تعبانة وقالتلي هاتيلي بهيرة من فوق عشان اسند عليها

نعممممممممممممم, تسند على مييييييين , دانا عايزة اللي يسندني اهئ اهئئئئئئئئئئ

خلاص يا ست بهيرة انا هنزل اقولها انك تعبانة

تقوليلها ايه يختي !!!!!!!! انتي عايزاها تعلن الحرب العالمية التاتة علية !!!!!!!! انا نازلة

طب سيبي الليفة يا ست بهيرررررررررة

*
*
*

اهلا اهلا اهلا يا نييييييييينة اهلا اهلا ايه النور ده

ازيك يا بهيرة ااااااااااه ياني . نزلالي بالليفة يعني ! عايزة تفهيمي انك نضيفة وبتستحمي !!!!!!!!

لا العفو يا نينة , انا كنت هحمي ياسمين

, شايفة ايه الكيس اللي في ايدي ده يا بهيرة يا مرات ابني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اه شايفاه , ماله يا نينة

دا الكيس اللي في العلاج اللي كتبهولي الدكتوووووور ااااااه ياني , خرجت من عند الدكتور وعديت ع الاجزخانة جبت الدوا وخدت تاكس وجيت على هنا على طول عشان تعمليلي فرخاية على شوية شوربة يرومّوا عضمي ويقووني اااااااااه ياني

فرخة على شوية شوربة ! سلامتك يا نيييييييينة , من عنيا يا نينة , احنا ما فيش اكتر من الفراخ عندنا , دا حتى بتاع الفراخ لما بيتعذر في فرخة لزبون بيجي ياخدها من عندنا

ايوة , انا عارفة ان لحم كتافك من خير حسين ابني , ااااااه ياني , قوميني عشان اسند عليكِ

يا نينة اقومك وماله , بس الله يخليكِ نطلع في الاسانسير

لالالالالالالا قولتلك ما بحبوش البتاع دددددددددددددددددددددددده

يا نينة بصراحة انا مش بعرف اطلع الا في الاسانسير

ايوة يختي اصل ابوكي كان مركبّه في سرايته !!!!!!! ال ما بتعرفش تطلع من غير الاسانسير ااااااال , بإمارة اييييييه , دانتو كنتو عايشين في بيت مهكع وحيطانه مشققققققققة , دا لو اتنين وقفوا قصاد بعض وعطسوا في وش بيتكو كان يبقى كوم تراااااااااااب , هو انتي شوفتي الاسانسيرات الا على ايدين حسين ابنننننننننني !!!!!!!! ال على رأي المثل , امتى طلعت القصر قال امبارح العصرررررررر

خلاص يا نينة خلااااااااااص , كل ده عشان قولت ما بعرفش اطلع من غير اسانسيررررر !!!!!!!! يلا يا نبنة يلا عشان سايبة ياسمين لوحدها لحسن تستغل غيابي وتعمل كارثة ودي ما بتصدق اغفل عنها

اااااااااه هاتي ايدك يا بهيرة

اهئ اهئ خدي يا نينة , يلا قومي ,

اااااااااااه وادي قومة ااااااااه يا ركبي اه يا رجليييييييييي ااااااااااه يا كلّي ااااااااه يا اني , اوعى اما اسند على كتفك

اهئ اهئئئئئئئئ ااااااااه يا كتفي ياني اهئ اهئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئ

يا عيني يا ست بهيرة ! الله يكون في عونك , دي حماتها تخينة اوي

ااااااااااااه السلالم ضلمة كدة ليييييييه , مش هاين عليهم يركبوا لمببببببببة ااااااااااه يا ركبي

معلش يا نينة , حقك عليا انا اااااااااااااه يا كتفيييييييي هيطلعلي اتَبّ اهئ اهئئئئئئئ

طب كنا خدنا شمعة من مرات البواااااااااب

يا نينة هو انا هسندك ولا همسك شمعععععععة , وبعدين نورك كفااااااااااااية

اااااااااه احنا بقينا في الدور الكام يا بهيرة

احنا لسة في الأول يا نينة اهئ اهئئئئئئئئئئئئئئ

اااااااااه لسة في الأول , انتو السلالم عندكو كتيرة كدة ليييييييه ااااااااااه يانييييييي

اهئ اهئئئئئئئئ اه يا كتفي يا ني اهئ اهئئئئئئئئ

ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه اخيرا وصلنا بعد رحلة العذاب اللي قضيتها ع السلالم اااااه يا كتفي , اتفضلي يا نينة , نورتي والله نورتيييييييييييي

ااااااااااه نورك يا بهيرة , شنطة العلاج فين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يادي الخيبة لكون نسيتها في التاكس , اروح فين واجي منين دلوقتي , اجيب التاكسي منيييييييييين , دانا جايبة شنطة العلاج دي بخمسة واربعين جنيييييييه اقوم انساها في التاكس , انا طول عمري خايبة , طول عمري مش واعية لروحيييييييي , شنطة العلاج ضاعت وفيها الروجيتة يا بهيييييييييييييييرة

في ايه يا نينة , شنطة علاج ايه اللي ضاعت , ما هي في ايدك اهيه

اه والله صحيح , مش واخدة بالي

تيييييييييييييتة تيييييييييييييييييتة

اهلا يا ياسمين يا حلوة

كبتيلي سكولاتة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هاتي السكولاتة هااااااااااااااااااااتي من تي هاااااااااااااتي

شيكولاتة ايه يا بت بلا شيكولاتة , انا دافعة خمسة واربعين جنيه علاج وكمان اجيب شيكولاتة !

معلش يا نينة , اصلها افتكرت ان الكيس اللي معاكِ فيه علب شيكولاتة دي مش شكولاتة يا ياسمييييييين دا علاج تيتتتتتتتتتتتة عشان جاية تتعالج عندنا , نورتي مستشفى حسين التخصصي يا نينة

منورة بيكِ يختي , فين الفراااااااااااخ , عايزة اتقوى عشان اصلب طووووووووووووووولي انا داخلة ارتاح في اوضتي

حاضر يا نينة , اجيبلها فراخ منين دي دلوقتي !!!!!!!! لو قولت ما فيش هتقولي اشتري ولو قولت ما معيش فلوس هتقول مستخسرة فيا حتة فرخة
*********************
********************

ترررررررررررررررررررررررررررررررررررن ترررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

مييييييييييييييييييييييين

اني اشجان يا بهيرة افتحي

اشجان حبيبتي اهئ اهئئئئئئ وحشتيني يا اختي

ههههه هو اني لحقت اوحشك , ما احنا كنا مع بعض الصبح , هو انتِ عندك حد ولا ايه ؟

دي حماتي , ما تاخديهاش عندك ينوبك ثواب واديكي عليها ياسمين هدية ؟

ههههههههههههههههههه لا يختي خليهالك , اصل اني قولت نخبط نسألك على حبة ملح لحسن خَلَص

من عنيا يا اختي , ادخلي على ما اجيبلك من المطبخ

بسرعة بالله عليكِ يا بهيرة عشان اني كنت ناوية ندخلولك من الطبيخ اللي عندي , اصل اني عملت حسابك معايا

عملتي حسابي في ايه , خدي الملح اهو

ههه اصل اني عملت صنية بطاطس بالفراخ , عملت فرختين وقولت اديكي واحدة

لالالالالالالالا الله يخليكِ بالهنا والشفا انتِ , انا عندي غدا

اخص عليكِ يا بهيرة ! طب داني عاملة حسابك تقومي تكسفيني كدة !!!!!!

يا اختي ما هو مش كل يوم والتاني تجبيلي اشكال والوان

ما فيش فرق بينا يا بهيرة واني ما بنقدروش ناكلوا حاجة من غيرك

هههههه بتحرجيني والله يا اختي , ماشي يا ستي مع ان عندي غدا بس مش هكسفك

ايوة كدة تبقي اختي حبيبتي هههههه عشر دقايق ونجيبوا الغدا

ياااااااااااااااه , زي ما يكون ربنا نجدني بأشجان , احنا اخر الشهر وحسين ما معهوش يجيب فراخ لامه

***********************************
*************************

مين يا بهييييييييييييييييييرة

دي الست بتاعة الفراخ يا نينننننننننننة

قوليلها تتوصى وتجيب الفراخ كبيررررررررررررررررررررة

حاضر يا نينة , هتجيبلك فرخة كان اصلها ديناصور وكشت شوية

اااااااااه ياني السرير بتاع اوضة الضيوف ده مش مريح ابداااااااااا , حقيقي الواحد ما بيرتاحش غير في سرير ابنه , انا هروح انام في اوضة حسين على ما يجي

طب ما تقعدي تشربي شاي يا نينة , النوم الكتير يسهرك بالليل

طب وانتِ مالك النوم الكتير يسهرني ولا ما يسهرنيش ! ولا انتِ خايفة اقولك اقعدي معايا وسليني وادعكيلي ركبي بالمرهم على ما النهار يطلع زي كل مرة

يا نينة انا عنيا ليكِ يا نينة , هو انا عندي كام حماة عشان اشيلها في عنيااااااااااااااااااا

طيب اعمليلي كوباية شاي على ما تحضري الغدا

حاضر يا نينة

******************************************

تررررررررررررررررررررررررررررررررررررن ترررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

افتحي الباب يا بهيييييييييييييييرة

حاضر يا نيننننننننننننننة جاية اهوووووووووووو , وبعدين بقى , هو ماحدش ساكن في العمارة غيري ولا ايه ؟؟؟؟؟؟ ميييييييييييييييييييييين

انا ام عصام يا بهيرة يا بنتي افتحي

الحاجة ام عصااااااااااااااام هههههه اهلا اهلا يا حاجة اتفضلي

هههه معلش يا حبيبتي ما فيش وقت , انا بس جيت عشان ادي العروسة لياسمين

معقول ! ههههههه والله تعبتي نفسك يا حاجة , بس دي باين عليها عروسة غالية اوي , مالكيش حق والله

ما تغلاش على ياسمين والله , انا قولت لماجد هات اجمل عروسة لياسمين حبيبتي

هههه ربنا ما يحرمناش منك يارب ياحاجة

طب ناديلي ياسمين بقى على ما اطلع العروسة من العلبة عشان تفرح بيها هههههه

هههه حاضر هناديهالك , ياسمييييييييين

ايييييه يا ماما

في حاجة اسمها ايه يا ماما ! انا مش علمتك في درس الاتيكيت العائلي اللي اديتهولك امبارح انك لما تردي علية تقولي نعم يا ماما !

نحم يا مامااااااااااا

تعالي شوفي تيتة ام عصام جابتلك اييييييييييه ههههههه

لوسسسسسسسسسسسة هيييييييه هيييييييييه ههههه

هههههههههههه يا حبيبة قلبي دي بتتنطط من الفرحة ههههه , عجبتك يا ياسمين ؟

مممممممممم

لما حد يجيبلنا حاجة نقوله ايه يا ياسمين

سوكلا

ههههه العفو يا حبيبتي

مين يا بهيييييييييييييييييييرة

ايه ده , هو حد عندك

دي حماتي , دي الحاجة ام عصام يا نينننننننننننننننة

ازيك يا حاجة ام حسيييييييييييين

الله يسلمك يا حبيتي , معلش ركبي وجعاني مش قادرة اقوم اسلم عليكِ

هههههه لا ولا يهمك يا حاجة , ازي صحتك

تعبانة والله , لسة راجعة من عند الدكتور واداني علاج اد كدة

ربنا يشفيكِ يا حاجة ام حسين , ما تتطلعي تشرفينا شوية

نجيلك في الفرح يا ام عصام

الله يخليكِ يا حاجة يا ام حسين , مش تباركيلي يا بهيرة ههههه مش ماجد لقى عروسة بنت حلال ومؤدبة ومتدينة وهنروح نجيب الشبكة بعد بكرة

والله !!!!!! ههههههه ماشاء الله , ربنا يتمم بخير يارب , شكل العروسة عاجباكِ ياحاجة , اول مرة اشوفك فرحانة كدة

انا فرحانة بالتزامها واخلاقها والله يا بهيرة , بنت حتة سكرة اسمها منال , بعدين بقى لما اقعد معاكِ على رواقة ابقى احكيلك , هروح اخبط على اشجان اسلم عليها بالمرة

طيب يا حاجة , ربنا ما يحرمناش منك ولا من سؤالك ولا من طيبة قلبك

الله يخليكِ يا بنتي

*************************
*****************************

ترررررررررررررررررررررررررررررن تررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

افتحي يا اشجان انا ام عصام

الحاجة ام عصاااااااااام , ايه النور والهنا ده كله , اتفضلي يا حاجة ههههه

هههه يزيد فضلك يا حبيبتي , انا بس قولت اسلم عليكِ ع السريع كدة

طب ادخلي يا حاجة , ادخلي والله اتغدي معايا

لا يا حبيبتي بالهنا والشفا انتي , لما تلاقي نفسك فاضية اطلعي اقعدي معايا شوية

والله بنخاف نطلع يكونوا ولادك فوق

ههههه لا ياستي كلها شهر وهقعد لوحدي خالص وماجد كمان هيروح بيته , هيتجوز قريب ان شاء الله

ماشاء الله ربنا يتمم بخير يارب يا حاجة

تعيشي يا حبيبتي , انتِ مش عايزة حاجة يا اشجان ؟ ما تتكسفيش حبيبتي انا زي مامتك

هههه والله ربنا يعلم انك في غلاوة امي , تسلمي يارب , اعوزك طيبة وبخير

طيب يا حبيبتي , السلام عليكم

وعليكم السلام ورحمة الله

************************************
***********************************************

ترررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن تررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

دا تلاقيه سونسوووووووووووووون ههههههه هيفرح اوي لما يعرف امه هنا

السلام عليكم

سونسوووووووووووووووون هههههههههههه حبيبي ليك عندي مفاجأة ولا كل المفاجآآآآآآآآآآآآآآآآت امك هنا امك هناااااااااا امك هنا يا سونسوووووووووووون هههههههههههه انا مش قادرة اتحمل من السعادة , حاسة اني عايزة اسيبكو وانزل اجري في الشارع زي المجنونة من فرحتييييييييييييي يادي الهنا يا دي الهنااااااا حماتي شرفت عندنااااااااااااااا

هههههههه امي !!!!!!!!! يا حبيبتي يا امي , وحشتني وحشتني بجد

ايوة يا حبيبي ليك حق ما هي بقالها تلات تيام ماشية وسابت فراغ في حياتنا وجت تسده

يا حبيبتي يا بهيرة ! للدرجة دي فرحانة بوجود امي

اومال فرحانة بوجود امي انا !!!!!!!!!!!!!!!!!! هي في واحدة في الدنيا حماتها تجيلها تسع مرات في الاسبوع وما تفرحش يا حسسسسسسسسسسسين , دا حتى يبقى جحود وكفر بالنعمة

هههه انتي حبيبتي يا ام ياسمين , كل يوم حبي ليكِ بيزيد بسبب حبك لامي ومعاملتك الطيبة ليها وتحملك منها مهما عملت

مهما عملت ! اخص عليك يا حسين ! وهي امك بتعمل ايه زيادة عن اللي بيعملوه الحموات ربنا يديهم الصحة ويقدرهم على فعل الخير

هههه تسلميلي يا ام ياسمين يا غالية , خدي يا حبيبتي الفرختين دول

فرختيييييين !!!!!!!!! ماشاء الله !!!!!!!! لقيتهم فين دول يا حسين ؟

ههههههه لقيتهم ازاي يعني ! انا اشتريتهم

منين يا حسيييييييييين !!!!!!!! اوعى تكون استغفر الله العظيم قتلت الناظر وسرقت خزنة المدرسة ؟؟؟؟؟؟

ههههههه هي المدرسة فيها خزنة ولا المدرسين لاقين فلوس , لا يا ستي دا كان مبلغ واحد صاحبي سالفه من قبل ما اتجوزك ولما ربنا كرمه وسافر برا وظروفه اتحسنت جه يرده

يا سلام !!!!!!!! سبحان الله , من قبل جوزانا ولسة فاكر الدين ! اوعى تكون طلبته منه يا حسين ولا حاجة ؟

لا والله انا عمري ما طالبته بيه , لقيته جاي النهاردة سلم عليه وجابه , عديت جبت الفرختين دول وقولت اديكي الباقي تشليه

هو باقي كتير يا سونسون يا حبيبي ؟

ايوة فاضل حوالي خمستاشر جنيه هههههه

ماشاء الله احنا كدة هنلعب بالفلوس لعب , انا اخاف اشيل مبلغ كبير زي ده عندي لحسن الحرامية يشموا خبر ويعملوا علينا سطو مسلحححححححححححح

لا ما تخافيش , ماحدش غيرك يعرف ان المبلغ ده معايا , ابقي شيليه لجهاز ياسمين هههه

اه وماله يا حسين , نبقى نجيبلها بيه الغسالة , تعيش وتتريئ يا حبيبي

***********************************

***********************************************

منوراني يا امي والله هههههههه

الله يخليك يا حسين , بهيرررررررة قومي اعمليلي كوباية عصير

دي نايمة ع الكرسي يا امي , باين عليها تعبت اوي

ياخويا تعبت في ايه , بهييييييييييييييرة

ها هااا مين ايه فين , النمرة غلط

ههههههه ايه يا بهيرة روحتي في النوم وانتِ قاعدة ع الكرسي

لالالا انا صاحية اهو يا اشجان

هههههه يا حبيبتي اشجان مين ! انا حسين

حسين ! ومين اللي جابك هنا ! انا قاعدة لوحدي اخرج برا لخلي اخويا يقطعككككككككككككك

ههههه لالالالالالالا دانتي نايمة خالص , عن اذنك يا امي هسندها وادخلها تنام

تسندها !!!!!!!!! اااااااااه يا قلبي يا كتاكت ياما انت شايف من عمايل ابني مع مراته وسااااااااااااااكت , اسندها يا حنييييييييين ! يا دي الفرسة يا اخواتي , هو انا جاية اتعالج ولا اتفرسسسسس

***************************************

تصبحي على خير يا بهيرة

انت مين ؟
هههههه انا سونسون

وانتِ من اهله يا سوسن ابقي تعالي يا اختي

ههههه سوسن مين بس ! استني اغطيكِ واخرج لامي , بوسة على جبينك اهو يا ست الكل يا غالية انتِ امووووووه

*************************
********************************
************************************************

ست سعاااااااااااااد ههههههههه عادل بيه رجع يا ست سعاااااااااااااااااد

عاااااااااااااااااااااادل ههههههههههههه اني نازلة نستقبلوه ع السلالممممممممممممممممم

حمدالله ع السلامة يا عادل بيه نورت الفيلا

ازيك يا شوقية

ان شالله تسلم يا سعادة البيه ههههههه

عااااااااااااااادل هههههههههه حمدالله ع السلاااااااااااااااااامة

الله يسلمك , عن اذنك طالع نرتاح

هو ايه اصله ده !!!!!!! هو ايه اللي الله يسلمك وما بيصليش حتى بطرف عينه ويسبني ويطلع !!!!!!!!!! طب والله ما هنسيبوك يا ابن زبيدددددددددة , ورااااااااااااااه , بت يا شووووووووووقية

ايوة يا ست سعاد هههههههههه

بتضحكي على ايه يا بت يا مخبلة انتِ !!!!!!!!!!!!

هههههه ايّووووووووه !!!!!!!!! فرحنالك يا سعاد ان ربنا لم شملك على راجلك حبيبك

ههههههه تعيشي يا بت , روحي حضريلي صنية عشا مفتخرة وطلعهالي ع الأوضة فوق

ههههههه من عنيا يا ست الستات من عنيااااااااااااا

*
*

ياااااااااااااااااااه !!!!!! نورت بيتك يا سيد البيت

سعاد ! بنقولولك ايه , اني جيت هنا بس عشان خاطر العيااااااااال , انما انتِ خلاص مالكيش عازة عندي

اهئ اهئ اخص عليك يا عادل ! وهان عليك تنطقها يا جدع ! اما نقعدوا جنبك على دراع الكرسي ونلفوا ايدي حوالين رقبتك عشان تعرف اني مش هنسيبك في حالك ههههههه وحشتني يا عادل وحشتنننننني

يووووووووو اوعي ايدك وقومي من ع دراع الكرسي , اوعي يا سعاااااااااد

هههههه طب مش هنقوم , زقني بقى وقعني ع الأرض ما اني عارفاك طول عمرك مفتري ههههههه

اني !!!!!!!!! كان نفسي اوريكي الافترا على اصوله , بس حظك اني بنخاف من ربنا وما نقدروش نظلم

يا عادل اني نبحبوك يا عاااااااادل , انت عارف يعني ايه الاقي الراجل اللي بحبه من صغري واللي اتجوزته بعد طللوع الرووووووح , الاقيه في حضن واحدة تانية غيرررررررررري

وهي فييييييييييييين هي فيييييييييييييييين ! يا شيخة اتقي الله , داني سايبها لوحدها بين ارع حيطان طول الاسبوووووووووع , اني ما بنباتش عندها غير ليييييييييييلة , اتقي الله شوية دي ست ضعيفة وما اذتكيش في حاااااااااجة , ليه حاطة كل همك في اذيتها وضررها !!!!!!!!!!! ارحميها يرحمك ربنااااااااااااااا

ياااااااااااااه !!!!!!! للدرجة دي بتحبها يا عاااااااااادل

سعاااااااد , في شعرة بيني وبينك ولو اتشدت هتتقطع , فحافظي عليها وما تشديهاش

تن تن تن , العشا يا ست سعاااااااااد

دخليه يا شوقية

اتفضلوا اهو ع الطرابيزة , بألف هنا وشفا , تصبحوا على خير

عشا لمين ده ؟؟؟؟؟؟؟

لينا يا حبيبي , هيكون لمين يعني

اني لا هاكل ولا هشرب حاجة في البيت ده

اييييييييييييه !!!!!!! جرا ايه يا عااااااااااادل , انت ناوي تخلي العيشة مرار اكتر ما هي مرار ولا اييييييييييه

واني اضمن منين ان ما يكونش فيها سحر , ما اني خلاص مش قادر اديكي الأمان تاني

كدة يا عادل ! طب على العموم اني ايدي هتسبق ايدك عشان تعرف ان الأكل ما فيهوش حاجة

مممممم ههه ربنا يكفينا شر كيدك يا سعاد

ههههه ويكفيني شر نيتك السودة ناحيتي , عيني عليا , اغلب من الغلب وجوزي بيتقوى القلب عليا اكمني بنحبوه ونموتوا في التراب اللي بيمشي عليه

ههه الله يهديكِ

طب خد دي من ايدي

هاتي يا ستي , بسم الله الرحمن الرحيم

هههه ايوة كدة سمي وكل يا راجل ما حدش واخد منها حاجة

حضري نفسك انتِ والعيال عشان معزومين بكرة

معزومين بكرة عند مين ؟

عند حامد مندور

اييييييييييه !!!!!!!!! عند سميررررررررررررة !!!!!!! اني ادخل بيت سميرة ونمدوا ايدي في طبق واحد معاهااااااااا !!!!!!!!!!

ههههه والله ما انا عارف , مين فيكو المفروض تخاف من التانية , جهزي العيال عشان وعدت الراجل اانا هنتغدوا عنده بكرة بمشيئة الله

حاضر يا حبيبي , اوامرك ههههه ما نقدروش نكسرولك كلمة , خد دي من ايدي , بالصحة والهنا يارب

—————————————————–

ونكمل في الحلقة الثانية والعشرون  .. إلى اللقاء في الحلقة الثانية والعشرون

بقلم الكاتبة: هبة نور

 

مقالات ذات صله